Tu i Teraz

,,Boże, Ci wszyscy, którzy tu bywają, czego nam życzą, niechaj sami mają”. Praw Wszelkich Zastrzeżono: UCC 1 - 308; 3 - 402; Bez uprzedzeń/bez regresu; kopia i autoryzacja nigdy na wynajem; copyright/copyclaim. :ⰽⱃⰸⰻⱄⰸⱅⱁⱇ ~ ⱂⰹⱁⱅⱃ )}][{( ⰂⰂⰀCⰎⰀⰂⰂ - Ⱇⰰⰱⰹcⱈ ©®™

KIM JEST ISTOTA LUDZKA? ( w nomenklaturze słowników w prawnych )

ISTOTA LUDZKA
w nomenklaturze słowników w prawnych

Być czy nie być człowiekiem? 
Randy Lee w Wiadomościach Christian Jural Society.
      Ze słownika prawa Ballentine'a, wydanie z 1948 r. „Istota ludzka” jest zdefiniowana w następujący sposób: „Patrz potwór” . Z tego samego słownika „potwór” jest definiowany jako „człowiek z urodzenia, ale w pewnym stopniu przypominający niższe zwierzę”. 
      To niezwykła definicja, ale jak wszystkie słowniki prawnicze na ten temat, niedefinicja. Stwierdza jedynie, że „człowiek” jest wyższym zwierzęciem. Nigdzie w Piśmie nie znajdujemy, że chrześcijanin czy chrześcijanka są zwierzęciem lub częścią królestwa zwierząt. Skoro tak jest, to czym właściwie jest „człowiek”.
      W Oxford New English Dictionary z 1901 r. „człowiek” zdefiniowano jako „3. Przynależność lub pokrewieństwo z człowiekiem w odróżnieniu od Boga lub istot nadludzkich; odnoszące się do sfery lub zdolności człowieka (z implikacją ograniczenia lub niższości); doczesny; świecki. (Często przeciwstawia się boskiemu.)” 
      „świecki” jest tutaj ważnym słowem, przyglądamy się wieloznacznościom w Random House Webster’s College Dictionary z 1992 roku: „świecki” przym. 1. lub odnoszący się do rzeczy doczesnych lub do rzeczy nie uważany za święty: doczesny. 2. niezwiązany lub związany z religią (w przeciwieństwie do sacrum). 3. związany z podmiotami niereligijnymi. 4. nie należący do zakonu religijnego: niezwiązany ślubami monastycznymi."
      Czy to możliwe, że „człowiek” oznacza bezbożny. Z tego samego słownika spójrz na połączenie tych dwóch: „świecki humanizm”. każdy zestaw przekonań, który promuje wartości ludzkie bez konkretnych aluzji do doktryn religijnych. 1. świecki duch lub tendencja, zwł. system filozofii politycznej lub społecznej, który odrzuca wszelkie formy wiary lub kultu religijnego. 2. pogląd, że oświata publiczna i inne sprawy polityki obywatelskiej powinny być prowadzone bez wpływu przekonań religijnych.”
      W związku z tym, z Nowego Słownika Języka Angielskiego Colliera, 1928 r. „humanitarny” jest zdefiniowany: n. „filantropem: antytrynitarianinem, który odrzuca naukę o boskości Chrystusa; perfekcjonista.: Z powyższego Random House Dictionary, „humanitaryzm” jest zdefiniowany: n. „doktryna, że ​​ludzkość może stać się doskonała bez boskiej pomocy”.
      Bez definicji „istoty ludzkiej” w prawie, Słownik Mellinkoff's Dictionary of American Legal Usage, 1992, definiuje „osobę” jako 1. „istotę ludzką – bez względu na płeć, legitymację czy kompetencje. Ta osoba jest centralną postacią w prawie, jak i gdzie indziej, charakteryzujące się osobistymi atrybutami umysłu, intencji, uczuć, słabości, moralności wspólnej człowiekowi, z prawami i obowiązkami wynikającymi z prawa.Jest to osoba, czasami nazywana jednostką, a często określana w prawie jako osoba fizyczna, w odróżnieniu od osoby sztucznej (zmysł 3)."
      Oczywiście „moralność wspólna ludziom” nie jest wyjaśniona, ponieważ wiele by to ujawniło. Ponownie, w Shawmut Bank, NA vs. Valley Farms, (610A.2d652,654) stwierdza się: „W celu ochrony określonej własności przed środkami posądowymi, a zatem przed zajęciem z góry, „osoba fizyczna” oznacza „istotę ludzką”. „, a nie osoba sztuczna lub prawna”.
      Jeśli więc osoba fizyczna i istota ludzka są w prawie tożsame, przyjrzyjmy się bliżej, czym jest „osoba fizyczna”. Jak być może wiesz, wszystkie kodeksy, zasady i przepisy rządowe odnoszą się tylko do korporacji, spółek osobowych i osób fizycznych. W prawie amerykańskim wydaje się, że nie istnieje definicja „osoby fizycznej”. Aby dowiedzieć się, czym jest osoba fizyczna, musimy przejść do prawa angielskiego. W XVII wieku Lord Coke rozróżniał „osoby fizyczne” i „osoby moralne we wspólnocie” w następującym oświadczeniu wydanym przez jego instytuty: „musimy zauważyć, że stan jest określany przez cywilów, zdolność osób moralnych ponieważ osoby fizyczne posiadają określoną przestrzeń, w której znajduje się ich naturalna egzystencja i w której wykonują swoje naturalne czynności,
      Ponieważ „człowiek naturalny” jest tym samym, co „osoba fizyczna”, znajdujemy dalsze dowody na to, czym dokładnie jest „istota ludzka”. Z powyższego Random House Dictionary, s. 901, „'Naturalny' przym. 17. naturalny człowiek: nieoświecony lub nieodrodzony”. Z tego samego słownika, s. 1461, „ 'nieodrodzony' 1. nie odrodzony; nieskruszony. 2. nie przekonany lub nienawrócony do określonej religii, sekty lub ruchu. 4. niegodziwy; grzeszny; rozwiązły. 5. nieodrodzony.
      W związku z tym, w The Shorter Oxford English Dictionary, 1933, „naturalizm” jest zdefiniowany jako: „system moralności lub religii mający czysto naturalne podstawy; pogląd na świat i stosunek człowieka do niego, w którym zakłada się jedynie działanie naturalnych, w przeciwieństwie do nadprzyrodzonych czy duchowych, praw i sił”. a „przyrodnik” jest definiowany jako: „ten, który podąża za światłem natury, w przeciwieństwie do objawienia”. 
      I, oczywiście, Pismo Święte jest ostatecznym autorytetem, potwierdza wszystko powyższe w 
1 Koryntian 3:14: „Ale człowiek cielesny nie przyjmuje tego, co z Ducha Bożego, bo są one dla niego głupstwem. poznajcie ich, ponieważ są duchowo rozeznani”.
      Dlatego też, kiedy chrześcijanin nazywa siebie „istotą ludzką”, mówi: „Jestem zwierzęciem; jestem niereligijny; nie żałuję; jestem zły, grzeszny i rozwiązły; jestem w stanie czynić wszystko i być doskonałym bez Jezusa Chrystusa; podlegam raczej prawu ludzkiemu niż prawu Bożemu”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

» niechaj ci sie darzy«zdrawiam«

WEJRZYJ POLECANE RADOMOŚCI

wszystkie umowy były i są od samego początku ab initio nieważne ...

 Nemo·Me·Impune·Lacessit· „Albowiem nic możemy uczynić przeciw Prawdzie, albowiem dla Prawdy" ... ab initio do wszystkich wszelkich umó...

≈ Radomość ~