Tu i Teraz

,,Boże, Ci wszyscy, którzy tu bywają, czego nam życzą, niechaj sami mają”. Praw Wszelkich Zastrzeżono: UCC 1 - 308; 3 - 402; Bez uprzedzeń/bez regresu; kopia i autoryzacja nigdy na wynajem; copyright/copyclaim. :ⰽⱃⰸⰻⱄⰸⱅⱁⱇ ~ ⱂⰹⱁⱅⱃ )}][{( ⰂⰂⰀCⰎⰀⰂⰂ - Ⱇⰰⰱⰹcⱈ ©®™

Raport Indyjskiej Komisji ds. Narkotyków Konopnych - ROZDZIAŁ IX ZWYCZAJE SPOŁECZNE I RELIGIJNE.

 

Schaffer Online Library of Drug PolicyPodpisz rezolucję dla Federalnej Komisji ds. Polityki Narkotykowej

 

Spis treści | Informacje zwrotne | Szukaj | Strona główna DRCNet | Dołącz do DRCNet

Biblioteka DRCNet | Biblioteka Schaffera  | Studia Główne | Indyjska Komisja ds. Narkotyków Konopnych

Raport Indyjskiej Komisji ds. Narkotyków Konopnych

ROZDZIAŁ IX

ZWYCZAJE SPOŁECZNE I RELIGIJNE.


Zakres niniejszego rozdziału.

431. W instrukcjach wydanych Komisji przez rząd Indii jest wzmianka o używaniu narkotyków konopnych wśród fakirów i ascetów, czczonych przez duże warstwy ludu, oraz o zwyczaju, który, jak się uważa, w Bengalu, oferowania naparu bhang każdemu gościowi i członkowi rodziny ostatniego dnia Durga Pudży. Komisja została poinstruowana, aby ustalić, w jakim stopniu te i podobne zwyczaje dominują w Bengalu i innych częściach Indii oraz w jakim stopniu używanie konopi stanowi część społecznych, a może religijnych, ceremonialnych lub obrzędowych. Pytania 32 i 33 pytań Komisji miały na celu uzyskanie informacji w tych kwestiach.

Bengalski.

432. W Bengalu istnieje wiele dowodów dotyczących tych zwyczajów, aw szczególności zwyczaju ofiarowywania naparu bhang ostatniego dnia Durga Pudży Nieliczni świadkowie, co prawda, twierdzą, że albo nie istnieje żaden społeczny ani religijny zwyczaj związany z narkotykami z konopi, albo że nie są świadomi takiego zwyczaju; ale ogromna większość świadków albo opowiada o nich mniej lub bardziej szczegółowo, albo krótko wspomina o nich jako o sprawach powszechnie znanych.

Durga Pudźa.

433. Zwyczaj ofiarowywania naparu z liści konopi każdemu gościowi i członkowi rodziny w Bijoya Dasami, czyli ostatni dzień Durga Pudży, jest powszechny w Bengalu i można powiedzieć, że jest powszechny. Wspomina o tym wielu świadków, którzy odnoszą się do jego użycia przy tej okazji, jak również w inne dni festiwalu Durga Puja. Ale chociaż nie ma wątpliwości co do istnienia tego zwyczaju, istnieją znaczne rozbieżności opinii co do jego prawdziwej natury. Sam zwyczaj jest prosty. Ostatniego dnia tego wielkiego święta męscy członkowie rodziny wychodzą, aby wrzucić obraz do wód, a po powrocie cała rodzina wraz z gośćmi pozdrawia się i obejmuje. Podczas tej radości wręczany jest kielich zawierający napar z liści konopi, i oczekuje się, że wszyscy będą go spożywać lub przynajmniej wkładać go do ust na znak akceptacji. Dystrybuowane są również słodycze zawierające konopie. Zdania są niemal równo podzielone co do tego, czy zwyczaj ten jest jedynie zwyczajem towarzyskim, czy też jest istotną częścią religijnego obrzędu święta. Istnieje różnica, czy istnieje jakikolwiek nakaz w opinii świadków co do tegoŚastry nakazujące spożywanie konopi; ale tantryczne dzieła religijne zezwalają na używanie, a zwyczaj, niezależnie od jego pochodzenia, można teraz powiedzieć, że od niepamiętnych czasów jest uważany przez wielu ludzi za część ich praktyk religijnych. Z zeznań świadków wynika, że ​​w śastrach nie ma konkretnych wskazówek dotyczących sposobu, w jaki lek powinien być stosowany, ale z cytowanych odniesień wynika, że ​​użycie, o którym mowa, jest autorytetem bhang postaci napar. Świadkowie, którzy potrafią mówić na ten temat w języku Mahamahon hopadhya Mahesa Chandra Nyayaratna, CI , tacy jak Dyrektor Government Sanskrit College w Kalkucie świadczy o religijnej sankcji za używanie bhang lub siddhi, podczas gdy wielu świadków o wysokiej pozycji społecznej, dobrze zaznajomionych z obyczajami ludzi, jak na przykład Maharaja Sir Jotindra Mohain Tagore, KCSI , Maharaja Durga Charan Law, Raja Piari Mohan Mukharji, CSI, Rai Rajkumar Sarvadhikari Bahadur, Rai Bahadur Kanai Lall. Day, CIE i inni mówią o rozpowszechnieniu tego zwyczaju, jego bliskim związku z pobożnością religijną ludzi i niewinnej nieszkodliwości tej praktyki.

Inne okazje, w których używa się bhang.

434. Zwyczaj opisany powyżej, odnoszący się wyłącznie do bhang, w odróżnieniu od innych preparatów z konopi, jest najważniejszą okazją, przy której bhang jest używany jako część ceremonii społecznych lub religijnych; ale istnieją dowody na to, że narkotyk w tej postaci jest używany na innych festiwalach. Na przykład podczas festiwalu Holi, obchodzonego bardziej ogólnie w Behar niż w innych częściach Dolnych Prowincji, powszechnie spożywa się bhang; oraz, według wielu świadków, podczas takich świąt, jak Diwali, Chait Sankranti, Pous Sankranti, Śripanchami, Sivachaturdasi, Ramnavami, a także przy okazji ślubów i wielu innych uroczystości rodzinnych. Ale, o ile dowody wskazują, używanie przy tych okazjach jest kwestią zwyczaju społecznego, obserwowanego bardziej ogólnie w niektórych częściach prowincji niż w innych, i, chociaż bez wątpienia mogą być tacy, którzy uważają to za niezbędne dla ich pobożności, uczestnicząc niewiele w naturze ogólnych praktyk religijnych. W Orisie bhang jest w dużej mierze używany przez opiekunów i wiernych w świątyni Jagannatha w Puri; wydaje się również, że istnieje zwyczaj, nieco podobny do tego z Durga Puja w Bengalu, polegającego na ofiarowaniu bogu Ganeśi siddhi lub bhang w postaci słodyczy, które są następnie zjadane przez wyznawców oraz ich przyjaciół i krewnych. To święto, zwane Ganesh Chaturthi, przypada na miesiąc Bhadro (sierpień-wrzesień). nieco podobny do tego z Durga Puja w Bengalu, polegającego na oferowaniu bogu Ganeśi siddhi lub bhang w postaci słodyczy, które są następnie spożywane przez wyznawców oraz ich przyjaciół i krewnych. To święto, zwane Ganesh Chaturthi, przypada na miesiąc Bhadro (sierpień-wrzesień). nieco podobny do tego z Durga Puja w Bengalu, polegającego na oferowaniu bogu Ganeśi siddhi lub bhang w postaci słodyczy, które są następnie spożywane przez wyznawców oraz ich przyjaciół i krewnych. To święto, zwane Ganesh Chaturthi, przypada na miesiąc Bhadro (sierpień-wrzesień).

Połączenie gandzi z kultem Śiwy.

435. Roślina konopi, a może zwłaszcza ganja, jest związana głównie z kultem Śiwy, Mahadeo, czyli wielkiego boga hinduskiej trójcy. Powszechnie uważa się, że konopie były wielkim ulubieńcem Śiwy, a przed Komisją znajduje się wiele dowodów na to, że narkotyk w takiej czy innej formie jest obecnie szeroko stosowany w praktykach religijnych związanych z tym forma kultu. Wzmianki o prawie powszechnym używaniu narkotyków konopnych przez fakirów, joginów, sanyasinów i ascetów wszystkich klas, a szczególnie tych oddanych czci Śiwy, można znaleźć w paragrafach tego raportu dotyczących klas ludzi którzy zażywają narkotyki. Ci religijni asceci, których lud otacza wielką czcią, wierzą, że roślina konopi jest szczególnym atrybutem boga Śiwy, i to przekonanie jest w dużej mierze podzielane przez ludzi. Stąd wiele sympatycznych epitetów przypisujących ganji znaczenie boskiego poparcia i powszechna praktyka wzywania bóstwa w formie adoracji przed złożeniemchillum lub fajkę z ganji do ust. Istnieją dowody na to, że niemal przy wszystkich okazjach związanych z czczeniem tego boga narkotyki z konopi w takiej czy innej formie są używane przez pewne klasy ludzi, co potwierdzają zeznania Mahamabopadhya Mahesa Chandra Nyayaratna i innych świadków, że siddhi jest ofiarowywany wizerunkowi Śiwy w Benares, Baldynath, Tarakeswar i gdzie indziej. Podczas święta Shivratri i prawie przy wszystkich okazjach poprzedzających ten kult istnieje wiele dowodów Komisji, które pokazują nie tylko, że ganja jest ofiarowana bogu i spożywana przez te klasy wyznawców, ale że te zwyczaje są tak ściśle związane z ich kultem, tak że można je uznać za stanowiące w pewnym sensie jego integralną część.

Trinath.

436. Specjalna forma wielbienia wyznawców Śiwy, zwana Trinath lub Tinnath Mela, w której używanie ganji jest uważane za niezbędne, jest wspominana przez wielu świadków i zasługuje na coś więcej niż przelotną wzmiankę. Pełną relację z tej praktyki religijnej podaną przez Babu Abhilasa Chandrę Mukharji można znaleźć w Vol. III Załączniki do niniejszego Raportu. Pochodzenie tego obrzędu, o którym mówi się, że pojawił się jako pierwszy we wschodnim Bengalu, wydaje się być niedawne, około roku 1867. Wydaje się, że jest on przestrzegany przez cały czas i o każdej porze roku zarówno przez hinduistów, jak i muzułmanów, ci drudzy nazywają to Tinlakh Pir. Gdy spełnia się obiekt szczególnego pragnienia, gdy ktoś wyzdrowieje z choroby, rodzi się syn, zawiera się małżeństwo lub inną ceremonię, czczony jest bóg Trinath, reprezentujący w jednej hinduskiej trójcy. Pierwotnie bogowi ofiarowywano gandzi za jedną pice, oliwę za jedną pice i orzech betelu. Ale teraz ofiarowuje się ganję – może być w dużych ilościach – i podczas zaklęć i wykonywania rytuału wszyscy obecni mają obowiązek palić. Wykazano, że ta forma kultu rozprzestrzeniła się szeroko we wschodnim Bengalu i dolinie Surmy w Assam i, według jednego ze świadków, przeniknęła. nawet do Orisy. Z drugiej strony jest kilku świadków, którzy twierdzą, że praktyka ta stopniowo zanika. Wykazano, że ta forma kultu rozprzestrzeniła się szeroko we wschodnim Bengalu i dolinie Surmy w Assam i, według jednego ze świadków, przeniknęła. nawet do Orisy. Z drugiej strony jest kilku świadków, którzy twierdzą, że praktyka ta stopniowo zanika. Wykazano, że ta forma kultu rozprzestrzeniła się szeroko we wschodnim Bengalu i dolinie Surmy w Assam i, według jednego ze świadków, przeniknęła. nawet do Orisy. Z drugiej strony jest kilku świadków, którzy twierdzą, że praktyka ta stopniowo zanika.

Mahometanie

437. Używanie narkotyków konopnych z reguły nie jest w żaden sposób związane z ortodoksyjnymi praktykami mahometańskimi, czy to społecznymi, czy religijnymi. Religia Mahometa potępia takie praktyki.

asam..

438. W Assam, gdzie zażywanie narkotyków konopnych jest mało praktykowane przez samych Asamczyków, wydaje się, że nie ma tubylczych zwyczajów związanych z narkotykami. Ale zwyczaje panujące w Bengalu występują również w Assam. Istnieją dowody na używanie bhang lub siddhi podczas Durga Puja i gandzi przez czcicieli Śiwy. Wydaje się, że w Sylhet w znacznym stopniu dominuje forma kultu Trinath. Odnosząc się do tej praktyki, jeden ze świadków (Prasanno Kumar Das) zauważa, że ​​„w dolinie Surmy ganja jest oferowana w imię świętego Pit Muhammadana) dla dobra bydła”.

Prowincje północno-zachodnie.

439. W prowincjach północno-zachodnich, gdzie obchody Durga Pudży nie są tak powszechnie obchodzone jak w Bengalu, znaczna liczba świadków (w sumie około pięćdziesięciu) twierdzi, że nie ma zwyczajów religijnych ani społecznych, które z którymi te leki są połączone. Ale z drugiej strony istnieją przytłaczające dowody na niemal powszechne używanie bhangu przez ludzi podczas festiwalu Holi, a także pewne dowody na powszechne używanie gandzi przez pewne klasy wyznawców Śiwy podczas ich świąt i okresów kultu. Spośród świadków, którzy mówią o używaniu gandzi w związku z praktykami religijnymi, 22 twierdzi, że jest to konieczne, a 92, że nie jest to konieczne. Co do tego, czy używanie bhang powinno być traktowane jako zwyczaj czysto społeczny, czy też jako niezbędny element praktyk religijnych. opinia świadków wypowiadających się w tej sprawie jest mniej więcej równo podzielona. Wystarczy powiedzieć, że zwyczaj ten jest obecnie powszechny i ​​że tam, gdzie obchodzone jest święto Holi, powszechna jest praktyka spożywania bhang podczas jego obchodów. Przy innych okazjach, takich jak święto Diwali, małżeństwa i uroczystości rodzinne, istnieją dowody na to, że wśród niektórych klas konsumpcja bhang jest powszechna. Często czyni się też aluzje do zwyczaju używania bhang, od którego notorycznie uzależnieni są na przykład Chaubowie z Mathry i Brindabanu, ale to, jak dalece zwyczaj ten jest powiązany z praktykami religijnymi w świątyniach, nie uzasadnia tworzenia opinia. O zwyczaju wspomina świadek Kumaon, Dharma Nand Joshi, który stwierdza, że ​​klasa ludzi zwana Ko Wystarczy powiedzieć, że zwyczaj ten jest obecnie powszechny i ​​że tam, gdzie obchodzone jest święto Holi, powszechna jest praktyka spożywania bhang podczas jego obchodów. Przy innych okazjach, takich jak święto Diwali, małżeństwa i uroczystości rodzinne, istnieją dowody na to, że wśród niektórych klas konsumpcja bhang jest powszechna. Często czyni się też aluzje do zwyczaju używania bhang, od którego notorycznie uzależnieni są na przykład Chaubowie z Mathry i Brindabanu, ale to, jak dalece zwyczaj ten jest powiązany z praktykami religijnymi w świątyniach, nie uzasadnia tworzenia opinia. O zwyczaju wspomina świadek Kumaon, Dharma Nand Joshi, który stwierdza, że ​​klasa ludzi zwana Ko Wystarczy powiedzieć, że zwyczaj ten jest obecnie powszechny i ​​że tam, gdzie obchodzone jest święto Holi, powszechna jest praktyka spożywania bhang podczas jego obchodów. Przy innych okazjach, takich jak święto Diwali, małżeństwa i uroczystości rodzinne, istnieją dowody na to, że wśród niektórych klas konsumpcja bhang jest powszechna. Często czyni się też aluzje do zwyczaju używania bhang, od którego notorycznie uzależnieni są na przykład Chaubowie z Mathry i Brindabanu, ale to, jak dalece zwyczaj ten jest powiązany z praktykami religijnymi w świątyniach, nie uzasadnia tworzenia opinia. O zwyczaju wspomina świadek Kumaon, Dharma Nand Joshi, który stwierdza, że ​​klasa ludzi zwana Ko tam powszechna jest praktyka spożywania bhang podczas jego obchodów. Przy innych okazjach, takich jak święto Diwali, małżeństwa i uroczystości rodzinne, istnieją dowody na to, że wśród niektórych klas konsumpcja bhang jest powszechna. Często czyni się też aluzje do zwyczaju używania bhang, od którego notorycznie uzależnieni są na przykład Chaubowie z Mathry i Brindabanu, ale to, jak dalece zwyczaj ten jest powiązany z praktykami religijnymi w świątyniach, nie uzasadnia tworzenia opinia. O zwyczaju wspomina świadek Kumaon, Dharma Nand Joshi, który stwierdza, że ​​klasa ludzi zwana Ko tam powszechna jest praktyka spożywania bhang podczas jego obchodów. Przy innych okazjach, takich jak święto Diwali, małżeństwa i uroczystości rodzinne, istnieją dowody na to, że wśród niektórych klas konsumpcja bhang jest powszechna. Często czyni się też aluzje do zwyczaju używania bhang, od którego notorycznie uzależnieni są na przykład Chaubowie z Mathry i Brindabanu, ale to, jak dalece zwyczaj ten jest powiązany z praktykami religijnymi w świątyniach, nie uzasadnia tworzenia opinia. O zwyczaju wspomina świadek Kumaon, Dharma Nand Joshi, który stwierdza, że ​​klasa ludzi zwana Ko Często czyni się też aluzje do zwyczaju używania bhang, od którego notorycznie uzależnieni są na przykład Chaubowie z Mathry i Brindabanu, ale to, jak dalece zwyczaj ten jest powiązany z praktykami religijnymi w świątyniach, nie uzasadnia tworzenia opinia. O zwyczaju wspomina świadek Kumaon, Dharma Nand Joshi, który stwierdza, że ​​klasa ludzi zwana Ko Często czyni się też aluzje do zwyczaju używania bhang, od którego notorycznie uzależnieni są na przykład Chaubowie z Mathry i Brindabanu, ale to, jak dalece zwyczaj ten jest powiązany z praktykami religijnymi w świątyniach, nie uzasadnia tworzenia opinia. O zwyczaju wspomina świadek Kumaon, Dharma Nand Joshi, który stwierdza, że ​​klasa ludzi zwana Koulowie, którzy czczą duchy, mięso, ryby itp., mają roślinę bhang jako jeden z obiektów ich kultu.

Pendżab

440. W Pendżabie istnieją dowody na powszechne używanie konopi przez niektórych wyznawców Śiwy, a zwłaszcza bhang, podczas Holi, Dasehra, Diwali i innych świąt oraz przy okazji ślubów i innych uroczystości rodzinnych gody. Wśród Sikhów używanie bhang jako napoju wydaje się być powszechne i związane z ich praktykami religijnymi. Świadkowie, którzy odnoszą się do tego użycia przez Sikhów, wydają się uważać to za istotną część ich obrzędów religijnych, mających autorytet pisma Granthów lub Sikhów. Świadek Sodhi Iswar Singh, dodatkowy zastępca komisarza, mówi: „O ile mi wiadomo, bhang jest ubijany przez Sikhów w dniu Dasehra i zwykle każdy Sikh jest zobowiązany do wypicia go jako świętego napoju poprzez zmieszanie z nim wody. Legenda -- Guru Gobind Singh, dziesiąty guru, założyciel religii Sikhów, był na gaddi Baby Nanaka w czasach cesarza Aurangzeba. Kiedy guru był w Anandpur, tahsil Una, dystrykcie Hoshiarpur, zaangażowany w bitwę z Radżami Wzgórz z dystryktów Simla, Kangra i Hoshiarpur, Deszcze wysłały słonia, który był wyszkolony w atakowaniu i zabijaniu sił wroga za pomocą miecz w bagażniku i w wyłamywaniu bram fortów, aby zaatakować i zdobyć fort Lohgarh w pobliżu Anandpur. Guru dał jednemu ze swoich wyznawców, Bachittarowi Singhowi, trochę bhangu i trochę opium do zjedzenia i polecił mu stanąć twarzą w twarz ze wspomnianym słoniem. Ten dzielny człowiek posłuchał rozkazu swojego przywódcy i zaatakował słonia, który był pod wpływem alkoholu i odniósł już zwycięstwa w kilku bitwach, w wyniku czego zwierzę zostało pokonane, a Hill Rajas pokonani. Dlatego używanie bhang w dniu Dasehra jest konieczne jako święty napój. Wśród Sikhów zwyczajem jest picie bhang, tak więc Guru Gobind Singh sam wypowiedział następujące wiersze na cześć bhang: „Daj mi, o Saki (lokaju), filiżankę zielonego koloru (bhang), tak jak jest to wymagane przeze mnie w czasie bitwy (vide „Suraj Parkash”, sikhijska księga religijna). „Bhang jest również używany w dniu Chandas, który jest świętem boga Sheoji Mahadevy. Sikhowie uważają, że używanie jej w dniu Dasehra jest wiążące - pobrana wówczas ilość jest zbyt mała, aby mogła okazać się szkodliwa. z dawnych czasów sikhijskich, ma coroczne zezwolenie na zbieranie bez ingerencji ładunku łodzi bhang, który jest późniejszy. rozdawane przez cały rok sadhu i żebrakom wspieranym przez dharamsalę.

Prowincje centralne.

441. Dowody dotyczące zwyczajów społecznych lub religijnych w prowincjach centralnych są nieco rozbieżne, ale ogólnie wskazują na istnienie zwyczajów podobnych do tych, które istnieją w prowincjach północno-zachodnich. Używanie bhang podczas świąt Holi i Diwali oraz podczas ślubów i podobnych okazji, a także gandzi lub bhang w związku z nimi. czczenie Śiwy, jest często wspominane przez świadków. Niektórzy świadkowie wspominają również o kilku lokalnych zwyczajach. Odnosząc się do zwyczaju kasty Chamar, wielebny Jacob mówi: „W Chanda Chamarowie używają pyłu ganji do przygotowania napoju zwanego gulabpani, który jest pijany podczas ceremonii zwanej dadhi(pierwsze golenie brody), kiedy alkohol nie jest dozwolony. ” Wśród Gondów Cowasjee Nusserwanjee Hattidaru opisuje następujący zwyczaj jako istniejący:”. Podczas ceremonii pogrzebowej wśród Gondów z tych prowincji kalli lub płaska ganja jest umieszczana na klatce piersiowej martwego ciała Gondu, a kiedy przyjęcie pogrzebowe wraca do domu, trochę ganji jest spalane w domu zmarłej osoby , którego dym ma dotrzeć do ducha zmarłych.” Inny świadek Satpura, Hosen Khan, wspomina o zwyczaju ofiarowania „ małą gandzię w Chitarai Debis albo kolekcje kamieni ze szmatami przywiązanymi do jakiegoś drzewa powyżej. Oferują albo koguta, albo orzecha kokosowego, albo trochę ganji. To zwyczaj wśród podróżnych. Te Chitarai Debis są na otwartej przestrzeni, a podróżnicy w tym samym czasie palą." Jeden ze świadków twierdzi, że słyszał o czczeniu rośliny konopi w Berarach, ale żaden ze świadków z tych dystryktów nie potwierdza tego Inny słyszał, że Gondowie w swoich górskich domach są czcicielami rośliny

Madras.

442. W Prezydium Madrasu, gdzie zażywanie narkotyków z konopi jest mniej powszechne niż w większości innych prowincji, wielu świadków twierdzi, że nie ma żadnych zwyczajów społecznych ani religijnych, z którymi są związani, a materiał dowodowy jako całość nie pozwala na ustalenie rozpowszechnienie wszelkich zwyczajów tak powszechnych, jak te związane z Durga Pudżą i czczeniem Śiwy w Bengalu czy festiwalem Holi w prowincjach północno-zachodnich. Istnieją jednak dowody na istnienie zwyczajów o mniej ogólnym lub powszechnym charakterze. W Ganjam świadkowie mówią o powszechnym użyciu bhang na Meszy Sankrantidzień na cześć Śiwy i Anjanayyi, a także w kulcie Durgi. Kilka nawiązuje również do zwyczaju ofiarowania słodyczy lub napoju zawierającego bhang obrazowi w świątyniach Hanumana. Według kilku świadków na festiwalu Kama, indyjskiego kupidyna, bhang jest swobodnie przyrządzany i pijany. W związku z tym zwyczajem szczególnie wspomina się o Radżputach lub Bondilich. Pewna liczba świadków twierdzi, że podczas świąt lub gali oraz podczas Mohurramu mahometanie i hindusi zwykle spożywają bhang. Mówi się również, że różne środki odurzające, w tym ganja, są czasami ofiarowywane bogom w kulcie, a następnie połykane przez tych, którzy je ofiarowują. Świadek M. Sundaram Iyer, zastępca Tahsildar (60), mówi: „Niektórzy niższego rzędu używają gandzi jako ofiary, takiej jak orzechy kakaowe, banany, likier i tym podobne artykuły dla niektórych bóstw, takich jak Mathura - veeran, Muniappan itp., zgodnie ze ślubem złożonym przez każdą osobę . Nie można tego uznać za istotne, ale jest to praktyka obserwowana tylko w bardzo rzadkich przypadkach. Wielu ludzi nie stosuje takiej praktyki i nie jest ona szkodliwa. „Inni nawiązują do ofiarowania ganji Karuppannamowi, Kali, Mathuraveeranowi, Muniappanowi, Karuannaswamiemu i Aiyaswamiemu, szczególnie w południowej części Prezydium. Pan Azizuddin, Sahib Bahadur, zastępca poborcy, mówi: „Ani muzułmanin, ani hindus religia wymaga używania tych narkotyków przy okazjach religijnych. Z drugiej strony jest to zabronione. Niemniej jednak w matematycebairagis, jak w Tripati, i świętych mahometańskich, jak w Nagore Conjeveram, Arcot i innych miejscach, kierownik sanktuarium rozdaje ganję wszystkim fakirom, którzy zbierają się podczas festiwalu. W żadnym z tych miejsc, z religijnego punktu widzenia, gandzi nie należy rozdawać, ale zgodnie ze zwyczajem fakirów jej dystrybucja jest niezbędna. , ale użycie nie jest niezbędne Pan Merriman nawiązuje do zwyczaju ofiarowywania i spożywania bhang na pogrzebie konsumentów bhang.

Bombaj

443. Interesującą notatkę, zatytułowaną "The Religion of Hemp" pana JM Campbella, CIE, można znaleźć w Vol. III Załączniki. W okresie prezydentury Bombaju używanie konopi w związku z czczeniem Śiwy, Mahadewa czy Śankara wydaje się być bardzo powszechne. Powołuje się na to wielu świadków. Poniższy opis tego zwyczaju panującego w części Gudżaratu, Kairy i prawdopodobnie Ahmedabadu został przekazany komisarzowi akcyzowemu przez pana BE Modi, zastępcę poborcy: „W dniu Shivratri (przedostatnim dniu miesiąca Magh ), poświęcony bogu Mahadevowi lub Shankarowi, lingam oblewa się swobodnie wodą bhang .Mahadev jest ascetą i lubi bhang, dlatego w tym dniu uważa się za religijny obowiązek zaoferowanie mu jego ulubionego napoju. Od tego dnia do 11 dnia Assad, w którym bogowie idą spać, woda nieustannie kapie na lingamMahadewa z glinianego garnka umieszczonego nad nim. „Nieco podobne relacje, różniące się szczegółami, są przekazywane przez wielu świadków pochodzących z różnych części prowincji, z których niektórzy odnoszą się również do zwyczaju palaczy ganji, polegającego na wzywaniu bóstwa przed włożeniem fajki do ust. Inni odnoszą się również do konopi zgodnie z wymaganiami w kulcie Baldeo i do użytku podczas festiwalu Shimga lub Holi. Marwarowie i niektóre inne klasy wydają się używać bhang podczas ślubów i innych uroczystości. Pan Charles, kolekcjoner Belgaum, mówi, że wśród muzułmanów i maratów ganja roślina jest ofiarowana zmarłym krewnym, którzy używali jej za życia w czasie uroczystości rocznicowych ich śmierci. Wydaje się, że nie ma specjalnego zwyczaju czczenia samej rośliny konopi. RK Kothavale z dystryktu Satara mówi, że konopie są czczone , tylko przez jedną sektę, a mianowicie przez ludzi z północnych Indii i Nepalu, podczas gdy pan Lamb, kolekcjoner Alibag, zauważa, że ​​niektórzy z Kunbis, którzy składają ofiary lokalnym bóstwom na swoich polach w okresie żniw, to m.in. niewielka ilość gandzi w ofiarach.

Sind.

444. W Sind zwyczaje, zarówno religijne, jak i społeczne, wydają się być takie same jak w Bombaju. W Karaczi i niektórych innych miejscach bhang jest na ogół ofiarowywany wszystkim przybyszom z okazji ślubów, panczajatów i innych zgromadzeń; a zwyczaj bezpłatnego rozdawania bhang jako jałmużny wszystkim, którzy odważą się w nim uczestniczyć, jest powszechny zarówno w świątyniach, jak iw innych miejscach kurortu.

Berar.

445. W Berar istnieją dowody na używanie zarówno ganji, jak i bhang podczas świąt Shivratri i Holi oraz podczas spotkań towarzyskich. Sama roślina konopi nie jest czczona, ale według jednego ze świadków, gdy konsument umiera, roślina jest trzymana blisko jego zwłok podczas ceremonii pogrzebowej.

Ajmere-Merwara.

446. Podczas Holi i Shivratri oraz podczas uroczystości rodzinnych używa się narkotyków, zwłaszcza bhang.

Beludżystan.

447. Major Gaisford, zastępca komisarza, stwierdza, że ​​wśród hinduskiej sekty zwanej Barn Bargis spożywanie bhang jest uważane za niezbędne.

Państwa rodzime.

448. Z krajów rdzennych jest niewiele informacji na temat zwyczajów społecznych lub religijnych, z którymi związane są te narkotyki. Komisji nie zwrócono uwagi na żadne czysto lokalne lub tubylcze zwyczaje, ale jest wystarczająco dużo informacji, aby wykazać, że praktyki podobne do tych, które istnieją w prowincjach brytyjskich podczas świąt Holi i Shrivratri oraz przy okazjach do radości rodzinnych, są przestrzegane przez niektóre klasy ludzi w wielu rdzennych stanach.

Kult konopi

449. Zwyczaj oddawania czci konopiom, chociaż nie jest tak rozpowszechniony jak ofiarowywanie konopi Śiwie i innym bóstwom Hindusów, to jednak z zeznań świadków wynika, że ​​do pewnego stopnia istniał w niektórych prowincjach Indii. Powód, dla którego fakt ten nie jest ogólnie znany, może być wywiedziony z takich wypowiedzi, jak Pandit Dharma Nand Joshi, który mówi, że takie wielbienie odbywa się w tajemnicy. Może być jeszcze inna przyczyna zaprzeczenia przez znaczną większość hinduskich świadków jakiejkolwiek wiedzy o istnieniu zwyczaju czczenia rośliny konopi w tym, że wykształcony Hindus nie przyzna się do tego, że czci materialny przedmiot swojej adoracji, ale bóstwo przez nie reprezentowane. Zwyczaj czczenia rośliny konopi, choć nie ogranicza się tylko do regionów Himalajów lub północnych części Indii, gdzie stosowanie produktów z konopi jest bardziej powszechne wśród ludzi, jest mniej znane, gdy idziemy na południe. Nawet daleko na południe, w niektórych pagórkowatych okręgach Prezydium Madrasu i wśród ludności wiejskiej, konopie są traktowane z pewną czcią. Pan JH Merriman (świadek nr 28, Madras) mówi: Nie znam zwyczaju czczenia rośliny konopi, ale wierzę, że niektóre klasy otaczają ją pewnego rodzaju czcią”. Pan J. Sturrock, kolekcjoner z Coimbatore (świadek nr 2, Madras), mówi: „W niektórych kilku miejscowościach istnieje tradycja świętości związana z rośliną, ale nie ma regularnego kultu”. Przewodniczący Rady Miejskiej Conjeveram , pan E. Subramana Iyer (świadek nr 143, Madras) mówi: „Nie ma tu żadnej rośliny, której można by oddawać cześć, ale ogólnie używa się jej jako ofiar dla niektórych pomniejszych bóstw hinduskich”. Jest cytowany fragment z Rudrayanmal Danakand i Karmakaud w raporcie na temat używania narkotyków konopnych w stanie Baroda, który pokazuje również, że kult rośliny bhang jest nakazany w śastrach .Jest tak powiedziane: „Bóg Śiwa mówi do Parwati: „Och, bogini Parwati, posłuchaj korzyści płynących z bhang. Czczenie bhang wznosi mnie na moją pozycję. W Bhabiśja Puranie jest powiedziane, że„ 13. Chaitra (marzec i kwiecień) ten, kto chce zobaczyć wzrost liczby swoich synów i wnuków, musi czcić Kamę (Kupidyna) w konopiach itp.”.

Wnioski ogólne

  1. Podsumowując swoje wnioski dotyczące tego rozdziału, Komisja pragnie przede wszystkim zauważyć, że charas, który jest stosunkowo nowym artykułem konsumpcyjnym, nie został wykazany w żaden sposób związany z praktykami religijnymi. Jeśli chodzi o Indie Północne, Komisja jest zdania, że ​​używanie bhang jest wszędzie mniej lub bardziej powszechne w związku ze społecznymi i religijnymi zwyczajami ludzi. Jeśli chodzi o gandźę, stwierdzają, że istnieją pewne klasy we wszystkich częściach, z wyjątkiem Pendżabu, którzy używają narkotyku w związku ze swoimi praktykami społecznymi i religijnymi. Komisja jest również zdania, że ​​jeśli chodzi o bhang, jego użycie jest uważane za niezbędne w niektórych praktykach religijnych przez dużą część społeczności, a w odniesieniu do gandzi, że tych, którzy uważają to za niezbędne, jest stosunkowo niewielu. Komisja nie ma wątpliwości, że ingerencja w używanie konopi w związku ze zwyczajami i praktykami, o których mowa powyżej, zostałaby uznana przez konsumentów za ingerencję w długotrwale stosowane używanie i jako ingerencję w ich wolność religijną. I to uczucie, zwłaszcza w przypadku bhang, niewątpliwie w pewnym stopniu podziela większość ludzi. Jeśli chodzi o południowe Indie, te same uwagi mają zastosowanie z tym zastrzeżeniem, że. różnica między gandzią a bhang jako materiałami odpowiednio do palenia i picia jest tam znacznie mniej wyraźna, a rozróżnienie między dwiema formami narkotyku jest znacznie mniej jasne, chociaż pod pojęciem „bhang” ogólnie oznacza narkotyk używany do picia, a przez „ganja” narkotyk używany do palenia.

Spis treści | Informacje zwrotne | Szukaj | Strona główna DRCNet | Dołącz do DRCNet

Biblioteka DRCNet | Biblioteka Schaffera  | Studia Główne | Indyjska Komisja ds. Narkotyków Konopnych

Oświadczenie:

Te treści służą wyłącznie do celów edukacyjnych. Podane informacje pochodzą z badań zebranych ze źródeł zewnętrznych.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

» niechaj ci sie darzy«zdrawiam«

WEJRZYJ POLECANE RADOMOŚCI

wszystkie umowy były i są od samego początku ab initio nieważne ...

 Nemo·Me·Impune·Lacessit· „Albowiem nic możemy uczynić przeciw Prawdzie, albowiem dla Prawdy" ... ab initio do wszystkich wszelkich umó...

≈ Radomość ~