Do trzech razy sztuka. Cicha zgoda
1.Żądanie/wykazanie/zapytanie/skutek prawny.
2.Ponaglenie/zaprzestanie/uzasadnienie/skutek prawny.
2 Uprawomocnienie/dopełnienie/zastrzeżenie danych (zastrzeżenie danych oraz wszelkich naszych praw w każdym z trzech listów 1,2,3).
LIST 1
Przeczytaj instrukcje dotyczące wypełniania listu na często zadawane pytania i listą rzeczy, które powinieneś i czego nie powinieneś robić podczas kończenia procesu.
Przeczytaj i postępuj zgodnie z całym przewodnikiem, aby mieć największe szanse powodzenia.
WYSŁANIE PIERWSZEGO LISTU JEST CAŁKOWICIE PROSTE, TAK DŁUGO, JAK WYKONASZ TE INSTRUKCJE.
1. Rozpocznij od dodania danych, adresu i daty u góry listu(ty po prawej stronie) . Następnie dodaj nazwę firmy windykacyjnej oraz jej adres w obszarach wskazanych na szablonie.(po lewej stronie).
2. Dodaj numer referencyjny/sygn. swojej sprawy w miejscu pokazanym we wzorze.
3. Weź ostatni list wysłany do Ciebie przez firmę windykacyjną i spójrz na nazwisko osoby, która go podpisała. Należy wstawić ich nazwisko po "Do:...." i „Szanowni Państwo…” Jeżeli na liście nie ma nazwiska, należy skierować je do Prezesa Zarządu firmy,którą znajdziesz w internecie
4. W pierwszym akapicie listu należy wpisać datę (np. w dniu…"tego i tego", po otrzymaniu ostatniego listu otrzymanego od waszej firmy… "takiej i takiej" (windykacyjnej/komorniczej lub/i urzędu ), wysłanej przez urzędnika/komornika itp. "tego i tego" .
5. Na końcu wpisz swoje DANE OSOBOWE IMIĘ I NAZWISKO, upewniając się, że zostało wystarczająco dużo miejsca na autograf(tzw.parafkę).
Jeśli napisałeś list, wydrukuj kopie i podpisz oba, zachowaj oryginał dla siebie. Jeśli odręcznie napisałeś list, podpisz go, weź kserokopię i wyślij ją do urzędnika /komornika/windykatora, itp. Oryginał należy zachować w swoim archiwum. Umieść swój list w kopercie. Wyślij go listem poleconym do siedziby firmy windykacyjnej,itp., która do Ciebie napisała.
Nie możesz wysyłać tych listów tylko pocztą e-mail ani zwykłą pocztą na adres skrzynki pocztowej. Pismo to należy wysłać przesyłką poleconą+e-mailową jesli chcesz, choć można tylko poleconą .W treści listu żądać potwierdzenia o otrzymaniu treści wiadomości jeśli wysłaliśmy e-mailową, a w żądaniu listownym, żądanie odpowiedzenia na nasz list do 14 dni.
Po otrzymaniu odpowiedzi, mamy do 14 dni (w zależności od tego, czy nastąpiło w odpowiedzi 1 listu umorzenie ) jeśli nie, to należy wysłać list 2.
Zaadresuj swój list na nazwisko osoby, która podpisała do Ciebie ostatni list.
Dokładnie sprawdź swój list przed wysłaniem.
****************list#2
LIST 2
Po wysłaniu pierwszego listu, mają 14 dni na odpowiedź. Zwykle dzieje się kilka rzeczy po wysłaniu pierwszego listu.
Pierwsza możliwość jest taka, że organ napisze do Ciebie i poinformuje Cię, że zamyka i umarza sprawę. To nie zdarza się każdemu, więc nie ekscytuj się zbytnio! Jeśli jednak masz szczęście otrzymać taki list, możesz pominąć listy 2 i 3 i przejść od razu do wysłania powiadomienia o RODO oraz zaprzestania jakichkolwiek nielegalnych działań i zastrzeżeniem wszelkich swoich praw.
Druga możliwość jest taka, że przez 14 dni w ogóle nic nie słychać. Jeśli tak jest w Twoim przypadku, wysyłamy 2 list, aby nie wynikła tzw. cicha zgoda poprzez nasze zaniedbanie na brak odpowiedz ze strony organu. Forma administracyjna wygląda tak iż; pierwszy list to żądanie/zapytanie o zdarzenie(np. legalność, czy są w posiadaniu umowy z naszym mokrym podpisem) , drugi to żądanie/zaprzestanie zdarzenia/działania, trzeci uprawomocnienie się naszego skutku prawnego, jaki wynikł z naszego uzasadnienia w naszych listach, będący skutkiem prawnym.
Trzecią możliwością jest to, że organ administracji napisze do Ciebie i poinformuje Cię, że wstrzymuje Twoje konto, kiedy kontaktuje się z wierzycielem. Jeśli tak jest w Twoim przypadku, musisz kontynuować proces i wysłać również drugi list!
Ostatnia możliwość jest taka, że firma windykacyjna napisze do Ciebie z informacją „Nie masz prawa prosić ich o takie rzeczy”. Jeśli tak się stało, po prostu kontynuuj proces listem 2. Organ próbuje przestraszyć Cię do wycofania się, sprawiając, że myślisz, że nie wiesz, co robisz.
WYSŁANIE DRUGIEGO LISTU JEST TAK PROSTE, JAK PIERWSZEGO. ISTNIEJE PARA DODATKOWYCH ZMIAN, KTÓRE MUSISZ WPROWADZIĆ, SĄ TUTAJ OPISANE I ŁATWE DO ZROZUMIENIA.
1.Zaadresuj list 2 w taki sam sposób, jak wypełniłeś list 1, więc dodaj swoje dane, adres bez kodu województwa w prawym górnym rogu( ty: sędzia ), oraz Do: imię i nazwisko nadawcy listu, bądź prezesa/dyrektora organu, adres biura windykacyjnego po lewej stronie( to: dłużnik ), nie zapomnij dodać daty.
2. W odpowiednim miejscu wpisz numer referencyjny. Twój numer referencyjny może być również określany jako „numer konta” lub „numer klienta”, lub jest to "sygnatura" .
3. Po „Drogi ...” wpisz imię i nazwisko osoby, do której pisałeś po raz pierwszy. Nawet jeśli otrzymałeś odpowiedź od kogoś innego, nadal powinieneś zaadresować list do osoby, do której pisałeś list po raz pierwszy.
4. Jeśli otrzymałeś jakąkolwiek odpowiedź od firmy windykacyjnej, w pierwszym akapicie wpisz datę listu, w którym brzmi „Dziękuję za ostatni kontakt z dnia…”.
Jeśli nie otrzymałeś od nich odpowiedzi, możesz usunąć pierwszy akapit, a Twój list rozpocznie się „W nawiązaniu do moich poprzednich ...”
6. Na końcu wpisz swoje DUŻE LITERY IMIĘ i NAZWISKO , upewniając się, że zostało wystarczająco dużo miejsca na autograf(tzw.parafka).
Jeśli napisałeś list, wydrukuj kopie i podpisz oba, zachowaj oryginał dla siebie. Jeśli odręcznie napisałeś list, podpisz go, weź kserokopię i wyślij ją do urzędnika /komornika itp. Oryginał należy zachować w swoim archiwum. Umieść swój list w kopercie. Wyślij go listem poleconym do siedziby firmy windykacyjnej, która do Ciebie napisała.
Nie możesz wysyłać tych listów tylko pocztą e-mail ani zwykłą pocztą na adres skrzynki pocztowej. Pismo to należy wysłać przesyłką poleconą+e-mailową.
****************3
LIST 3
Jeśli dotarłeś do tego etapu, nie martw się. Z powodzeniem uratowaliśmy setki ludzi.
Czasami agencja windykacyjna po prostu się nie poddaje. Może tak być z wielu powodów.
Bez względu na powód, dla którego organ/urząd itp. się nie poddaje, wysyłamy pismo trzecie po otrzymaniu odpowiedzi na pismo 2 lub, jeśli nie otrzymałeś odpowiedzi na pismo 2 do 14 dni.
Wysyłając ten list, musisz również wysłać powiadomienie o RODO oraz powiadomienie o zaprzestaniu działalności,oraz zastrzeżeniu wszelkich swoich praw.
TWÓJ TRZECI LIST JEST NAJTRUDNIEJSZY DO WYKONANIA. MUSISZ MIEĆ WSZYSTKIE DATY, KTÓRE WYSŁAŁEŚ W POPRZEDNICH LISTÓW , ORAZ DATY
1. Trzeci list rozpocznij w taki sam sposób, jak dwa poprzednie, podając Do:...., adres siedziby firmy windykacyjnej oraz datę pisania listu.
2. Dodaj numer swojej sprawy we wskazanym miejscu.
3. Zaadresuj pismo do tej samej osoby, do której wysłałeś 2 poprzednie listy, niezależnie od tego, czy otrzymałeś odpowiedź, czy nie.
4. W pierwszym akapicie możesz wpisać daty, w których listy 1 i 2 zostały przez Ciebie wysłane i odebrane. Jeśli z nie znasz dat, kiedy listy wpłynęły do firmy windykacyjnej/urzędu/komornika, możesz ich poprostu nie wpisywać.
5. Po wykonaniu powyższych czynności na końcu listu wpisz swoje DANE OSOBOWE IMIĘ I NAZWISKO we wskazanym miejscu(po prawej stronie) . Upewnij się, że masz wystarczająco dużo miejsca na autograf.
Jeśli napisałeś list, wydrukuj kopie i podpisz oba, zachowaj oryginał dla siebie. Jeśli odręcznie napisałeś list, podpisz go, weź kserokopię i wyślij ją do urzędnika/windykatora itp. Oryginał należy zachować w swoim archiwum. Umieść swój list w kopercie. Wyślij go listem poleconym do siedziby firmy windykacyjnej, która do Ciebie napisała.
Nie możesz wysyłać tych listów tylko pocztą e-mail ani zwykłą pocztą na adres skrzynki pocztowej. Pismo to należy wysłać przesyłką poleconą+e-mail, bądź tylko poleconą. Proces administracyjny zostaje dopełniony. 💪
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
» niechaj ci sie darzy«zdrawiam«